Trump-News Join Now!
Trump News

Insiders Reveal Who At Fox News Was Behind Tucker Carlson Firing

Insiders Reveal Who At Fox News Was Behind Tucker Carlson Firing

The highest-rated cable news host in history, Tucker Carlson, was fired from his position in late April. The decision to sever connections with Carlson has now been clarified by new information.


According to a recent report, Lachlan Murdoch, the CEO of Fox Corporation, and Suzanne Scott, the CEO of Fox News Media, made the decision to terminate Carlson.

According to two people with knowledge of the situation, “Mr. Carlson, 53, could not escape a growing list of issues within Fox News related to his conduct both on and off the air. Some of these issues had irritated Mr. Murdoch and his father, Rupert Murdoch, the chairman of Fox Corporation, who co-founded the network in 1996.

Read More: Cheney’s College Commencement Speech Raises New Speculation About 2024

“The host, a divisive and unpopular figure at the network outside of his own staff, was revealed as a bully who disparaged colleagues and sources, frequently in foul and sexist language, and called for the firing of Fox journalists whose coverage he disliked as part of a defamation lawsuit by Dominion Voting Systems. He has also garnered criticism from both the left and the right for his part in encouraging a revisionist narrative of the attack on the US Capitol on January 6, 2021, the outlet continued.

Another rumor that surfaced over the weekend said that additional high-profile Fox News employees may be leaving as the network deals with the aftermath.

According to Variety, a few current Fox News employees are thinking about contributing to whatever project former top-rated host Tucker Carlson may be working on. This might include content that would be broadcast on Twitter.

Read More: Audio Reveals DeSantis Campaign’s Strategy For Winning 2024 Nomination

The news comes after Carlson made a strong suggestion that he was getting ready to broadcast a program live on Twitter earlier this month in a video shared to the platform.

“Carlson’s Twitter action might have further effects on the network’s talent. According to insiders, a few Fox anchors have contacted Carlson directly or have had their representatives do so to express their desire to join any project he launches on Twitter when their contracts expire.

Carlson’s agreement with Fox News is still in effect as of today.

Read More:

Also, according to Variety, Carlson was removed from the air as a requirement of Fox’s most recent defamation settlement:

Several people with knowledge of the exchange claim that on April 26, Carlson spoke on the phone with one of Fox Corp.’s eight board members, who informed the host that his recent benching was a requirement of Fox News’ settlement with Dominion Voting Systems.

The requirement was a verbal agreement, according to the anonymous board member, and is not mentioned in any of the settlement’s paperwork. Carlson was informed that the settlement would void if Fox refused to comply. Given that the $787.5 million settlement for Dominion’s defamation lawsuit against the network wouldn’t be finalized until late May, Dominion had a lot of negotiating power.

Read More: Dems Push Obscure Provision in Constitution to Prevent Trump From Oval Office

According to the source, even though Dominion’s defamation claims mainly stemmed from complaints made after the 2020 presidential election on shows hosted by Sean Hannity, Jeanine Pirro, and Maria Bartiromo, the business still wanted to harm Fox and thus opted to pressure the network into severing ties with its most well-known star, Carlson.

According to a source familiar with the situation, “That condition was intended to hurt Fox, and Tucker is just collateral damage,” according to Variety. Fox was the target of Dominion’s punishment, and it’s working.

Carlson’s termination was not covered by the settlement deal, according to denials from Fox and Dominion.

Carlson is apparently thinking of starting his own direct-to-consumer television outlet where his devoted following might pay to see him, according to insiders close to him. Bill O’Reilly, who served as Carlson’s predecessor at Fox News and presently hosts a program for The First Channel, which recently became accessible on DirecTV, previously used the format.

Spread the love

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *